Zvijezde Malog medvjeda – edukativne radionice
10.11.2016.
Zvijezde Malog medvjeda – edukativne radionice
Slikovnice kao alat za rad u odgojnim strukama i pomagačkim profesijama
Prva radionica: Velika tvornica riječi
U nizu Mali medvjed blistaju zvijezde: tople, emotivne, poučne i korisne slikovnice. Uz to što ih djeca mogu sama listati, pratiti ilustracije i što mogu slušati kako im čitate, pomno probrane zvijezde-slikovnice mogu biti i inspirativan alat za stručni rad s djecom u vrtiću, školi, knjižnici, bolnici ili u nekom obliku terapije. Kako ih koristiti da pomognu djeci, a da istodobno unaprijede i obogate vaš profesionalni rad, tema je edukativnih radionica Zvijezde Malog medvjeda.
Prva radionica, pod nazivom Velika tvornica riječi, posvećena je komunikaciji, a održat će se u studenome 2016. g. u ugodnom prostoru ImpactHuba.
Za detalje, čitajte dalje.
Održavanje radionice
Mjesto: Impact Hub, Vlaška 70E, 10000 Zagreb
Termini: jedan ili dva termina, ovisno o popunjenosti grupa, i to:
petak, 25. 11. 2016. / subota, 26. 11. 2016.
Minimalni broj polaznika radionice je 12, a maksimalni 30.
Prijavnicu za radionicu naći ćete ovdje. Rok za prijavu je 22. 11. 2016.
Kome je radionica namijenjena?
Radionica je namijenjena odgajateljima u predškolskim ustanovama, knjižničarima, učiteljima razredne nastave i nastavnicima na svim obrazovnim razinama, pedagozima, psiholozima, terapeutima, socijalnim radnicima i bolničkim učiteljima.
Što se na radionici može naučiti?
- Kako bolje osvijestiti povezanost svijeta umjetnosti i odgojne djelatnosti, ne samo u sferi estetske i moralne pouke koju u sebi nosi književno ili likovno umjetničko djelo, nego i u procesu odgojne interakcije.
- Kako izaći iz tradicijski propisanih okvira odgojne djelatnosti i proširiti metodičke obzore.
- Kako ojačati recepciju slikovnice kao književnog teksta primjenjivog u andragogiji jednako kao i u pedagogiji, uz podcrtano načelo da se odgoj ne može odvijati tamo gdje odgajatelj ne odgaja i samoga sebe.
- Kako obogatiti shvaćanje multikulturnog društva i intekulturnog odgoja koji je u takvom prostoru jedini kompatibilan s društvenim kontekstom (npr. susret umjetnosti i odgojnih znanosti, susret različitih obiteljskih tipologija kao različitih mikroprostora obitavanja djece, susret različitih životnih uvjeta u kojima djeca imaju priliku učiti i odrastati, susret knjižničarske i odgajateljske profesije kao dviju kultura, susret svijeta odraslih i svijeta djece...), te rad na stereotipijama, predrasudama, toleranciji i empatiji kao vještini koju je moguće podučavati.
Zašto se radionice zovu Zvijezde Malog medvjeda?
- Sikovnice Malog medvjeda pripadaju avangardnoj književnosti za djecu i o djeci, pa su stoga namijenjene i odraslima koji s djecom rade, bilo u sferi odgoja / obrazovanja, bilo u sferi psihološke pomoći i savjetodavnog rada
- Slikovnice na poseban i neobičan način donose dijelove stvarnosti u kojima djeca uče znati, raditi, biti i živjeti s drugima (četiri potpornja cjeloživotnog učenja). Minimalističku prisutnost biranog teksta prate ilustracije koje same za sebe predstavljaju priču, što ostavlja velik prostor za projektivno čitanje i interpretaciju, te različite metodičke pristupe sadržaju.
- Aktivnim radom na svakoj pojedinoj slikovnici otkrit ćemo da njen sadržaj ima metaznačenje u sferi odgojnih znanosti, pa se tako povezuje s različitim temama koje su u stručnoj literaturi obrađene znanstveno. U ovom se ciklusu radionica na neuobičajen, edukološki način pristupa književnom djelu koje se najčešće obrađuje povijesno ili književno-kritički. Sadržaji slikovnica svjedoče o »korelaciji među (školskim) predmetima«, koja se u suvremenoj obrazovnoj djelatnosti zagovara sve intenzivnije, u skladu s naglim rastom ljudskog znanja i širenjem komunikacijskih putova u suvremenom svijetu.
Voditeljica radionice
Voditeljica radionice je prof. dr. sc. Mirjana Mavrak, Odsjek za pedagogiju, Filozofski fakultet u Sarajevu. Njeno bogato radno i znanstveno iskustvo započelo je u radu s djecom i odraslima tijekom rata u BiH kroz obrazovne i psihosocijalne programe u UNICEF-u. Svoje doktorsko istraživanje posvetila je pedagoškom radu sa zdravom i kronično bolesnom djecom. Glavno područje njenog interesa postala je izobrazba odraslih koji rade s djecom te psiho-pedagoška pomoć kronično bolesnoj djeci. Više o voditeljici radionice možete doznati ovdje.
Program radionice
9:00 – 9:30 Registracija, upoznavanje, riječ organizatora
9:30 – 10:00 Ilustracija kao priča i potpora tekstu – likovni aspekt slikovnice
10:00 – 11:00 Uvodna tema: Društvo koje uči kao društvo znanja – kupovina i prodaja riječi i znanja
11:00 – 11:30 Stanka (osvježenje)
11:30 – 13:00 Radionica: Slikovnica kao didaktičko sredstvo – susret šutnje i razgovora
13:00 – 13:30 Stanka (ručak)
13:30 – 14:30 Tematiziranje: Komunikacija kao uvjet psihološkog rođenja
14:30 – 16:00 Radionica: Moje riječi u kontaktu s drugim(a)
16:00 – 17:00 Zaključno obraćanje, feedback i evaluacija
Što sve radionica uključuje?
Radionica uključuje cjelodnevnu edukaciju, potreban radni materijal i pribor, primjerak slikovnice koja služi kao tematska osnova radionice, sažetak radionice u digitalnom obliku ili ispisu, potvrdu o pohađanju radionice te osvježenje i lagani ručak.
Kotizacija
Kotizacija se uplaćuje po prijavi, na temelju ponude, a iznosi:
– za fizičke osobe: 300,00 kn + PDV
– za pravne osobe: 400,00 kn + PDV
Za dvije i više prijava iz iste tvrtke / ustanove / organizacije vrijedi popust od 25% te kotizacija iznosi 300,00 kn + PDV po sudioniku.
Prijavnicu za radionicu naći ćete ovdje. Rok za prijavu je 22. 11. 2016., a za uplatu kotizacije 24. 11. 2016.
Radujemo se Vašim prijavama i Vašem sudjelovanju!