Zvijezde Malog medvjeda - 4. edukativna radionica
24.09.2017.
Slikovnice kao alat za rad u odgojnim strukama i pomagačkim profesijama
Četvrta radionica: Noćni pjev
Došla je jesen, a s njom i naša nova radionica. Radionice se temelje na nizu slikovnica s raznih strana svijeta pod nazivom Mali medvjed. Bez obzira na kulturnu i likovnu tradiciju iz koje dolaze, sve naše slikovnice govore o temama važnim za djecu i one koji im pomažu u odrastanju. Mogu se čitati kod kuće, a mogu biti i vrlo koristan i poticajan alat za stručni rad u vrtiću, školi, knjižnici, bolnici ili u nekom obliku terapije. Kako ih što bolje primijeniti u radu s djecom, a istodobno educirati sebe i unaprijediti svoj profesionalni rad, možete naučiti na edukativnim radionicama Zvijezde Malog medvjeda.
U dosadašnjim radionicama bavili smo se komunikacijom i osjećajima (Velika tvornica riječi), ljubavlju i sukobima roditelja i djece (Ukuhane jabuke) te susretom s drugim i drugačijim (Ema spava negdje drugdje).
Na četvrtoj radionici, oslonjenoj na slikovnicu Noćni pjev, bavit ćemo se odvajanjem i osamostaljivanjem djeteta. Radionica će se održati u listopadu 2017., u lijepom i ugodnom prostoru Impact Huba. Za detalje, čitajte dalje.
Održavanje radionice
Mjesto: Impact Hub, Vlaška 70E, 10000 Zagreb
Vrijeme: subota, 7. listopada 2017. od 9 do 17 sati
Minimalni broj polaznika radionice je 12, a maksimalni 30. Prijave se bilježe po redoslijedu primitka.
Prijavnicu za radionicu naći ćete ovdje. Rok za prijavu je 5. listopada 2017.
Je li ova radionica za vas?
Radionica je namijenjena odgajateljima u predškolskim ustanovama, knjižničarima, učiteljima razredne nastave i nastavnicima na svim obrazovnim razinama, pedagozima, psiholozima, terapeutima, socijalnim radnicima i bolničkim učiteljima. Ako vaša profesija nije među nabrojanima, a ipak ste zainteresirani, slobodno se prijavite ili nam se javite za dodatne informacije.
Što se na radionici može naučiti?
• Kako bolje osvijestiti povezanost svijeta umjetnosti i odgojne djelatnosti, ne samo u sferi estetske i moralne pouke koju u sebi nosi književno ili likovno umjetničko djelo, nego i u procesu odgojne interakcije.
• Kako izaći iz tradicijski propisanih okvira odgojne djelatnosti i proširiti metodičke obzore.
• Kako ojačati recepciju slikovnice kao književnog teksta primjenjivog u andragogiji jednako kao i u pedagogiji, slijedeći načelo da se odgoj ne može odvijati ako odgajatelj ne odgaja i samoga sebe.
• Kako obogatiti shvaćanje multikulturnog društva i interkulturnog odgoja koji je jedini kompatibilan s društvenim kontekstom (na primjerima susreta umjetnosti i odgojnih znanosti, knjižničarske i odgajateljske profesije, svijeta odraslih i svijeta djece, različitih obiteljskih tipologija / mikroprostora / životnih uvjeta u kojima djeca odrastaju...), rad na stereotipijama, predrasudama, toleranciji i empatiji kao vještini koju je moguće podučavati.
Zašto se radionice zovu Zvijezde Malog medvjeda?
• Slikovnice Malog medvjeda pripadaju avangardnoj književnosti za djecu i o djeci, pa su stoga namijenjene i odraslima koji s djecom rade, bilo u sferi odgoja / obrazovanja, bilo u sferi psihološke pomoći i savjetodavnog rada.
• Slikovnice na poseban i neobičan način donose dijelove stvarnosti u kojima djeca uče znati, raditi, biti i živjeti s drugima (četiri potpornja cjeloživotnog učenja). Minimalističku prisutnost biranog teksta prate ilustracije koje same za sebe predstavljaju priču, što ostavlja velik prostor za projektivno čitanje i interpretaciju, te različite metodičke pristupe sadržaju.
• Aktivnim radom na svakoj pojedinoj slikovnici otkrit ćemo da njen sadržaj ima metaznačenje u sferi odgojnih znanosti, pa se tako povezuje s različitim temama koje su u stručnoj literaturi obrađene znanstveno. U ovom se ciklusu radionica na neuobičajen, edukološki način pristupa književnom djelu koje se najčešće obrađuje povijesno ili književno-kritički. Sadržaji slikovnica svjedoče o »korelaciji među (školskim) predmetima«, koja se u suvremenoj obrazovnoj djelatnosti zagovara sve intenzivnije, u skladu s naglim rastom ljudskog znanja i širenjem komunikacijskih putova u suvremenom svijetu.
Voditeljica radionice
Voditeljica radionice je prof. dr. sc. Mirjana Mavrak, Odsjek za pedagogiju, Filozofski fakultet u Sarajevu. Njezino bogato radno i znanstveno iskustvo započelo je u radu s djecom i odraslima tijekom rata u BiH kroz obrazovne i psihosocijalne programe u UNICEF-u. Svoje doktorsko istraživanje posvetila je pedagoškom radu sa zdravom i kronično bolesnom djecom. Glavno područje njezina interesa postala je izobrazba odraslih koji rade s djecom te psiho-pedagoška pomoć kronično bolesnoj djeci. Više o voditeljici radionice možete doznati ovdje.
U likovni aspekt slikovnice uvodi mr. sc. Davorin Vujčić.
Program radionice
09:00 – 09:30 Registracija, upoznavanje, riječ organizatora
09:30 – 11:00 Uvod u temu s čitanjem: Odrastanje kao izlazak u svijet – što kad bi ruka postala krilo?
11:00 – 11:30 Stanka (osvježenje)
11:30 – 12:30 Ilustracija kao priča i potpora tekstu: likovni aspekt slikovnice
12:30 – 14:00 Radionica: Moj »noćni pjev« u šestodjelnoj priči – BASIC Ph kao teorija suočavanja sa životnim izazovima
14:00 – 14:30 Stanka (ručak)
14:30 – 16:00 Tematiziranje: Odgojiteljska intervencija u osamostaljivanju djece – što nam pričaju šišmiši?
16:00 – 17:00 Zaključno obraćanje: Je li crno zapravo bijelo? – očekivanja i dobit
Što sve radionica uključuje?
Radionica uključuje cjelodnevnu edukaciju, potreban radni materijal i pribor, primjerak slikovnice koja služi kao tematska osnova radionice, sažetak radionice u digitalnom obliku ili ispisu, potvrdu o pohađanju radionice te osvježenje i lagani ručak.
Kotizacija
Kotizacija se uplaćuje po prijavi, na temelju ponude, a iznosi:
– za fizičke osobe: 300,00 kn + PDV
– za pravne osobe: 400,00 kn + PDV
Za dvije i više prijava iz iste tvrtke / ustanove / organizacije vrijedi popust od 25% te kotizacija iznosi 300,00 kn + PDV po sudioniku.
Prijavnicu za radionicu naći ćete ovdje. Rok za prijavu je 5. 10. 2017., a za uplatu kotizacije 6. 10. 2017.
Radujemo se Vašim prijavama i Vašem sudjelovanju!